11 Eylül 2016 Pazar

ROTA AMASYA!

YENİ BİR ŞEHİR YENİ BİR KÜLTÜR
VE AMASYA..

Elimde olsa hiç durmadan ülkemi karış karış gezeceğim.
insanlarını tanıyıp hikayelerini dinleyip fotoğraflarını çekeceğim.
Nasıl güzelsin ülkem nasıl güzelsin dünya...

piyangodan Amasya çıktı bu sefer.
Şehsadeler şehri Amasya için otobüse binme vakti.
yolculuğumuz başladı ilk mola yerimiz Bolu (çok gitmek istediğim yerlerden biri)
yemek yendikten sonra yola devam ve Merzifonda ikinci mola verilir.
veeee Amasya.
 duş alınıp uyku çekildikten sonra başlasın gezmeler :)
müthiş bir tarihe sahip bir şehir.
beni en çok etkileyen ırmak kenarı ve yaylara duyulan saygı.
karşıdan karşıya geçerken amasya plakalı arabaların durması ve hiç korna sesinin olmaması beni çok şaşırttı.korna çalan yada yol vermeyenlerde başka plakalı arabalar giderseniz dikkat edin :)

ilk durak aşıklar müzesi.

Ferhat ile Şirin gibi dillere destan olmuş bir aşka şahitlik yapıp dağları delişini turladıktan sonra diğer aşıkların heykellerini görmek için müzeyi gezmeye başladık.

2. durağımız camiler oldu.
mimari yapısı, yapılış zamanları, hikayeleri dinlendikten sonra Amasyayı küçültülmüş olarak görmek için minyatür müzesine geçtik.

şehrin tamamını rehber eşliğinde görüp hikayesini dinledik.
yeni gördüğüm, dinlediğim her şey beni büyülüyor.

anlatılan çok değerli bilgilerden sonra attığın adımlar bile çok farklı oluyor.
tarihte yolculuk yapıp çok önemli kişilerin bir zamanlar bu şehirde yaşadığını bilmek o şehri dahada harika yapıyor bence.

aracımıza atlayıp Saray düzü kışla binasına gidiyoruz. heyelan sebebiyle yıkılan kışla aslına uygun şekilde ırmak kenarına yapılmış.burasınıda rehber eşliğinde gezdikten sonra Sabuncuoğlu tıp ve cerrahi müzesine geliyoruz.

benim merak ettiğim yerlerden biri olduğu için çok heycanla gezdim. ve çok etkilendiğim yerlerden biri.

tarihçesini anlatıp bununla ilgili ayrı bir yazı yazmak çok isterdim. ama kısaca yazıp geçicem sıkıcı olmasın. (google amcadan okuyun ve mutlaka gezin bence)
o zamanlar akıl hastalarının tedavisini ve fizik tedavileri suyla ve müzikle yapıyorlarmış.
bizim bildiğimiz müzik gibi değil. her burca, tene, ırka, hastalığa ayrı bir makam varmış ve o makamlarla belli dozda tedaviler uygulanıyormuş
cidden müzik ruhun gıdası yani. :)

1.gezme günün ardından günün yorgunluğunu şehri ayaklarımızın altına alıp harika bir manzara ve çay eşliğinde bitiriyoruz.(bizim tercihimiz Ali Kaya oldu tavsiye edilir)

Bu arada Amasya'nın çok ciddi bir çay kültürü var. semaverlerle çay içiyolar beim gibi çay kolikler için bu anlamda harika bir yer :)

2.gezme gününde ise çok merak ettiğim başka bir yer olan Kral kaya mezarlarına doğru yol alıyoruz.tabi oraya giderkende tarihi önemi olan yerleri es geçmiyoruz.

sevgili şehzadelerimizi görüp hazeranlar konağına merhaba deyip tırmanmaya başlıyoruz mezarları.

şehrin manzarası eşliğinde mezarlara çıkıyoruz ve oraya kadar çıkınca yorgunluğumuzu atmak için kızlar sarayı cafede dinlendikten sonra alış veriş yapıyoruz.
gittiğim yerlerden hatıralar toplamak en büyük zevklerim arasında o yüzden evim incik cıncıktan geçilmez :)

ırmak kenarında kahveler çaylar içilir ve Amasyanın tadı çıkarılır.

2 gün içinde yapılmış gibi olsa da 4 günlük bir geziydi.
harika zaman geçirdim çok hoş insanlar tanıdım.
harika söyleşilere katıldım.yazmadığım bir çok şey yaptım.
mutlaka gidin bence. :)
gezecek arkadaşlarıma nacizane tavsiyem:
mümkün olduğu kadar rahat giyinin, spor ayakkabılar can kurtarıcı oluyor :)
Amasya'ya kadar geldiniz meşhur elmasını yiyin, akşam manzarası için tepedeki kafelerden birine oturup semaver çay söyleyin kendinize.
ırmak kenarı akşam harika oluyor mutlaka akşam kahvesi içip nehrin tadını çıkarın.
Kızlar sarayı kafede gündüz manzarası eşliğinde çay içip yorgunluk atın ve bir semaver edinin kendinize :) hatıra alınacak çok şey bulamadım ama ordaki tarihi evlerin arkasından alış veriş yapın hem uygun hemde ufakta olsa bir şey bulabiliyorsunuz.
güzel sohbetleri için Amasya belediye başkan yardımcısı Osman Akbaşa,
güzel rehberlikleri ve eşlikleri için Amasya Gençlik merkezi liderlerine ve müzelerdeki rehberlere çok teşekkür ederim.